Els III Premis FilCat.UB i el concurs ImpliCA-T’hi ja tenen guanyadors

El dijous 21 d’abril es van lliurar els premis als guanyadors de la tercera edició dels Premis FilCat.UB a treballs de recerca de batxillerat sobre llengua i literatura catalanes, i també els de la primera edició del concurs de vídeos ImpliCA-T’hi, adreçat a alumnes i exalumnes de Filologia Catalana. En aquesta edició del Premi FilCat.UB només hi ha un treball guanyador, que correspon a la modalitat de literatura i que duu per títol "Com es pot millorar el sistema català de lectures obligatòries de l’educació secundària obligatòria?". El signa Cèlia Ventura i Gavarró, de l’Escola Súnion de Barcelona, i es publicarà en aquest web. La guardonada va rebre com a premi un lector de llibres electrònics, un lot de llibres de l’editorial Cruïlla i una samarreta de la Universitat, i l’escola va ser premiada amb un val de 150 euros. La modalitat de llengua ha quedat deserta.

Pol Fernández Tudela, Marc Grané Pelfort i Ramon Juan Sitjar van ser els guanyadors del concurs ImpliCA-T’hi, convocat  amb l’objectiu que els alumnes i exalumnes de Filologia Catalana expliquin la seva visió sobre els estudis, amb la voluntat de difondre les seves experiències i despertar l’interès per la Filologia Catalana. El vídeo guanyador és titula Fes-te de Filologia Catalana a la Universitat de Barcelona, i els guardonats han rebut un val de 400 euros per gastar a l’FNAC.

L’acte, que va tenir lloc a la sala Gabriel Oliver de la Facultat de Filologia, va estar presidit pel vicerector de Política Acadèmica, Estudiants i Qualitat, Gaspar Rosselló, i hi van intervenir la directora del Departament de Filologia Catalana, Maria-Rosa Lloret; els coordinadors dels dos premis, Francesc Bernat i Clàudia Pons; el director de l’editorial Cruïlla, Enric Masllorens, i l’escriptor Salvador Macip, que va analitzar el binomi «Ciències i lletres: amics o enemics?» en el seu parlament.