Guanyadors del Premi FilCat.UB 2018

En el transcurs d'un acte que va tenir lloc el dia 3 de maig de 2018 a la Facultat de Filologia, el jurat del Premi FilCat.UB ha fet públic el veredicte de l'edició 2018:

Modalitat Llengua

Primer premi: Pol Castán Román
Títol del treball: En quina mesura la sintaxi restringeix el que volem expressar?
Centre educatiu: IES Corbera (Corbera de Llobregat, Barcelona)
Tutora: Lourdes Allepuz Sunyè

Segon premi: Pol Pulido Anton
Títol del treball: La nova gramàtica de l’Institut d’Estudis Catalans: evolució o traïció?
Centre educatiu: Institut La Miquela (Bescanó, Girona)
Tutor: Jordi Feliu Fortià

Tercer premi: Sara Plans Auguets
Títol del treball: Toponímia i lèxic de la Vall d’Ora, Busa i la Selva. Mots del passat, un retrat del present
Centre educatiu: Escola Arrels II (Solsona, Lleida)
Tutora: Imma Gilibets

Modalitat Literatura

Primer premi: Mar Manyé de Gibert i Mar del Campo Bujons
Títol del treball: Montserrat Roig ens guia pels carrers de Barcelona. Ruta literària de Ramona, adéu i El temps de les cireres
Centre educatiu: CIC Escola de Batxillerats (Barcelona)
Tutora: Noemí Espinàs Piñol

Segon premi: Ainhoa Cano Sánchez
Títol del treball: L'arqueologia del text medieval aplicada a Ramon Llull
Centre educatiu: Salesians de Sant Vicenç dels Horts (Sant Vicenç dels Horts, Barcelona)
Tutor: Òscar Ardèvol Julià

Tercer premi: Georgina Solà Sellés
Títol del treball: L’expressió de la consciència i el simbolisme a Incerta glòria, de Joan Sales
Centre educatiu: Col·legi Sant Miquel (Barcelona)
Tutor: Sergi Grau Guijarro

En l'acte de lliurament del Premi FilCat.UB 2018 hi van intervenir: Mercè Puig, vicerectora d'Estudiants i Política Lingüística; Xavier Vila, director del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General; Francesc Bernat, professor del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i promotor del premi des dels seus inicis; Anna Segristà, de l'editorial Santillana, entitat col·laboradora en l'edició del premi d'enguany; Clàudia Pons-Moll, professora del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i encarregada de l'edició del premi d'enguany.

L'acte va comptar amb la participació de l'escriptor Sebastià Portell, autor, entre d'altres, de la novel·la El dia que va morir David Bowie, que va fer una xerrada titulada "A canonades: el contra-cànon com a forma de supervivència literària".