Maria Dasca, la filologia catalana, de la UB a Harvard

Maria Dasca, que va estudiar i es va doctorar en filologia catalana a la UB, és professora d’estudis catalans a la Universitat de Harvard des de l’agost del 2015. La seva tasca docent acaba de ser reconeguda amb el Harvard University 2017 Teaching Prize. La trajectòria d'aquesta jove professora és, hores d'ara, impressionant: ha impartit docència en llengua, literatura, cultura i traducció literària a la Universitat de París-Sorbona (2007-2010) i a la Universitat de Brown (2011-2012). Ha realitzat estades de recerca a les universitats de París-Sorbona, Queen Mary College-University of London, Brown i Stanford i ha estat investigadora postdoctoral a la Universitat de París-Sorbona (2009-2011) i a la Universitat Pompeu Fabra (2012-2014), on ha impartit docència de llengua i traducció. La seva àrea d’estudi comprèn la narrativa contemporània, la recepció i la traducció literàries. La nostra enhorabona més cordial!