Toni Miret: "Ha estat molt estimulant estudiar amb gent més jove que jo"

Toni Miret Puig; 52 anys; professor de Primària durant molts anys; a banda de la lectura, m’agrada molt la música, la vegetació del Garraf, el mar, els capvespres empordanesos i veure els núvols com passen.

Per què vas triar d'estudiar Filologia Catalana a la UB?

Vaig néixer l’any 1963 i vaig ser escolaritzat en castellà. A escola no vam fer  classes de català fins al batxillerat  i, d’autors literaris, només havíem estudiat Raimundo Lulio I Juan Boscán, i aquests encara en llengua castellana. M’havia de posar al dia.

De la formació rebuda, què en destacaries?

La formació rebuda m’ha permès tenir uns coneixements  més amplis i sòlids de la llengua catalana i de la literatura escrita en aquesta llengua així com conèixer altres recursos i perspectives relacionats amb aquesta realitat.

Què hi has trobat a faltar?

Penso que globalment ha estat força bé, que s’han assolit els objectius que em plantejava quan vaig començar el grau. Potser caldria continuar vetllant per evitar la  repetició d’alguns continguts tot i que, en general, la seva distribució m’ha semblat prou correcta. M’hauria agradat també poder tenir l’oportunitat de fer alguna optativa més de literatura universal o d’algun altre grau però sé que és molt difícil de quadrar tot això.

Quins plans tens per al futur immediat?

No ho tinc molt clar encara. No faré cap màster o postgrau, si més no immediatament. Tinc una bona llista de llibres per anar llegint i algunes idees que he d’acabar de madurar.

Què t’emportes dels teus estudis?

Tant o més que els continguts apresos, m’emporto la trajectòria d’aquests anys: els companys, els professors, un munt de vivències, i records. Ha estat molt estimulant estudiar amb gent més jove que jo. M’han aportat la perspectiva d’una  generació diferent de la meva i m’ han contagiat el seu entusiasme per la llengua i la literatura.

Llegiu més opinions dels nostres estudiants.