Muntatges Audiovisuals "L'Any de la Paraula Viva"

El Departament de Filologia Catalana s’afegeix a les celebracions de l’Any de la Paraula Viva que ha convocat l’Institut d'Estudis Catalans i la Institució de les Lletres Catalanes per al 2011, coincidint amb els centenaris de Joan Maragall i de la Secció Filològica. Un grup d'estudiants del grau de filologia catalana de la UB han preparat quatre muntatges audiovisuals que il·lustren el text de quatre poemes de quatre autors coetanis, manifestació de la la vitalitat i la creativitat expressiva de la llengua. La peculiaritat d’aquests treballs és que tot el material, ja sigui textual (els poemes), musical o dramàtic, està vinculat amb el departament d’una manera o altra.

El projecte ha comptat amb el finançament del Vicerectorat d'Informació i Comunicació; i s'ha dut a terme gràcies al suport tècnic i humà del Servei d'Audiovisuals de la UB. Ha estat coordinat per la prof. Montserrat Adam, amb la col·laboració dels profs. Ramon Pla i Albert Soler.

• Videoclip núm. 1. Guió basat en el poema «Salm i paràbola de la memòria pròdiga» de Maria Cabrera, dins de l’obra La matinada clara. Actriu: Sara Garcia Ruiz. Veu: Maria Cabrera. Música: Carles Banqué (piano), Maria de Palol (violoncel); interpretació de l’andante de la Sonata de Rachmaninov en sol menor per a violoncel i piano, opus 19, núm. 3. Guió i direcció: Enric Blanco, Artur Garcia, Anna Paradís, Genís Rovira. Càmera i muntatge: Joan Rubiralta.

This text is replaced by the Flash movie.
  • Videoclip núm. 2. Guió basat en el poema «Talaiot» de Blanca Llum Vidal, dins de l’obra La cabra que hi havia. Actrius: Laura Jacas Díaz, Berta Lunes Pulido, Marina Miralles Mestre. Veu: Héctor Mellinas Andreu. Música: Berta Lunes Pulido (timbal). Guió i direcció: Laura Jacas Díaz, Berta Lunes Pulido, Héctor Mellinas Andreu, Marina Miralles Mestre. Càmera i muntatge: Joan Rubiralta.

This text is replaced by the Flash movie.
  • Videoclip núm. 3. Guió basat en el poema «Cementiri sota el mar» d'Emili Sánchez-Rubio, dins de l'obra La bellesa turbo. Actrius i actor: Matea Bradicic, Emma Duran , Xavier Frau . Guió i direcció: Matea Bradicic i Genís Rovira . Càmera i Muntatge: Joan Rubiralta.

No hi ha vídeo

• Videoclip núm. 4. Guió basat en el poema «Què t'anava a dir» de Tomàs Lluc (Lluís Payrató), dins de l'obra Llibre dels racons. Actor: Edwin A. Evangelista Frías. Veu: Ignasi Guasch. Música: «Naima» de John Coltrane. Músics: Carles Banqué, Marina Miralles, Albert Torrents. Guió i direcció: Enric Blanco, Artur Garcia, Anna Paradís, Genís Rovira. Càmera i muntatge: Joan Rubiralta.

No hi ha vídeo