La promoció de l’ús de la llengua des del sistema educatiu: realitats i possibilitats

F. Xavier Vila i Emili Boix-Fuster (eds.)
Any
Pàgines
Col·lecció
Lingüística catalana
Edicions de la Universitat de Barcelona
978-84-9168-177-9

El present llibre posa a l’abast de la comunitat universitària i educativa en general un conjunt de textos i recursos que faciliten la reflexió sobre la promoció de l’ús i la identificació amb la llengua catalana. S’estructura en tres blocs temàtics. En primer lloc hi ha un capítol de caire teòric que planteja les bases psicològiques de la intervenció sobre els usos lingüístics. En segon lloc venen quatre capítols que aborden diversos aspectes de la promoció de l’ús de la llengua en el sistema educatiu a quatre territoris catalanòfons, ordenats per la seva importància demogràfica. Finalment, tanquen el volum dos capítols que se centren en les ideologies i els discursos sobre la promoció del català i la diversitat lingüística entre els docents presents i futurs de Catalunya.