També ha estudiat filologia catalana...

Jordi Gimeno Benito

Anys d’estudi de filologia catalana a la UB: 1989-1991 i 2005-2008
Trajectòria personal i professional:

Vaig estudiar filologia catalana en dues fases i pel mig vaig aprendre l´ofici de cuiner tot treballant per Europa i l´Índia. També vaig col·laborar en publicacions gastronòmiques. Amb els estudis acabats, demano la plaça de lector de català a la Universitat de Szeged (Hongria). Ja hi porto quatre anys i ara començo a fer traduccions literàries de l’hongarès al català. Amb el suport de l´Institut Ramon Llull, posem en marxa www.bonprofit.org, una web que combina l’aprenentatge de llengua, cultura i gastronomia catalanes.

Destacaria de la formació rebuda en els estudis de filologia catalana.

El rigor, la qualitat i l´estreta relació amb el professorat.

El més útil dels estudis de filologia catalana.

Tot el que estudies, et faci servei o no a l´hora de treballar, t´aporta seguretat en tu mateix. Però sobretot hi vaig aprendre que l´esperit crític havia d´anar acompanyat d´arguments de pes.

En els estudis de filologia catalana s’hi troba a faltar.

Potser assignatures més pràctiques que, sense deixar la lletra, enllacin amb el món laboral. Crec que hauria estat molt bé fer alguna assignatura de correcció, de traducció, de didàctica de llengües o de guionatge. Quan m´han sortit feines relacionades amb aquests camps he hagut de funcionar de manera força autodidacta.

Complementar i actualitzar els estudis de filologia catalana.

A banda de l’assistència a les Jornades de formació per al professorat a l´exterior que organitza anualment l´Institut Ramon Llull, intento mantenir-me al dia amb les publicacions científiques que ens arriben a Hongria. Més enllà de la filologia catalana, m´he centrat en la didàctica de llengües i en l´estudi de la llengua hongaresa.

Percepció dels estudis de filologia catalana amb el temps.

Jo he viscut com a estudiant dues etapes ben diferents: la primera, amb aules plenes d´alumnes, classes magistrals i un examen final; i la segona, a les portes de Bolonya, amb classes més reduïdes i seminaris. Crec el que es feia abans no estava tan malament i que el model actual és millorable. La percepció amb els anys millora molt, ja que vas coneixent la feina i el treball dels que foren els teus professors i valores molt més tot allò que vas aprendre amb ells.

Un consell per als actuals estudiants de filologia catalana.

Que combinin els estudis amb qualsevol altra feina, que els ajudarà molt en la seva formació i a valorar les coses de manera més afinada. Un màster o un postgrau no garanteixen una bona feina. Cal agafar experiència i diversificar-se. I, sobretot, que aprenguin idiomes i facin estades a l´estranger, però més enllà de les beques Erasmus.