També ha estudiat filologia catalana...

Jordina Puñet Quintana
Anys d’estudi de filologia catalana a la UB:
1997-2001
Trajectòria personal i professional: En acabar la carrera, vaig treballar de becària a l’Institut d’Estudis Catalans durant tres anys, en el projecte del Diccionari del Català Contemporani. Després, per qüestions personals, vaig anar a viure al País Valencià, on vaig incorporar-me a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en concret a la Unitat de Recursos Tecnicolingüístics. Des del País Valencià, vaig començar a fer correccions externes per al Parlament de Catalunya i traduccions com a autònoma per a diferents empreses, feines que en l’actualitat, vivint a Madrid, són el meu modus vivendi.

Destacaria de la formació rebuda en els estudis de filologia catalana.

El que més valoro de la formació que vaig rebre són els coneixements sòlids en llengua i literatura catalanes que vaig adquirir-hi, i sobretot que vaig tenir grans professors.

El més útil dels estudis de filologia catalana.

Atès que actualment em dedico a corregir i traduir, considero que les assignatures de llengua són les que m’han estat més útils per a la meva feina actual. També m’agradaria destacar un conveni de cooperació educativa entre la Universitat de Barcelona i Catalunya Ràdio que em va permetre, mentre estudiava la carrera, conèixer com era treballar de correctora en el món de la ràdio. Una experiència fantàstica!

En els estudis de filologia catalana s’hi troba a faltar.

Als estudis de filologia catalana crec que hi manquen assignatures concretes de correcció i traducció, que és una de les possibles sortides professionals. Així mateix, des de la meva perspectiva actual com a autònoma, seria molt útil incorporar-hi també alguna assignatura de fiscalitat. En resum, trobo que hi podria haver una mica més d’assignatures pràctiques i una mica menys d’assignatures teòriques.

Complementar i actualitzar els estudis de filologia catalana.

Tot just després d’acabar els meus estudis, vaig fer el Postgrau de Correcció i de Qualitat Lingüística a la Universitat Autònoma de Barcelona, que és el que, sense esperar-m’ho, em va proporcionar la feina a què em dedico ara. Encara que no ho és tot, en el món de la filologia catalana, com en molts altres, tenir bons contactes és important.

Percepció dels estudis de filologia catalana amb el temps.

Potser amb els anys aprens a valorar certes assignatures que durant la carrera et poden semblar poc útils, però després veus que són necessàries per adquirir una base sòlida en llengua i literatura catalanes.

Un consell per als actuals estudiants de filologia catalana.

Els diria que intentin complementar els seus estudis amb algun postgrau o màster especialitzat en allò que més els interessi i que no tinguin por de tenir com a primera ocupació una feina de becari, ja que sovint això et pot obrir portes per a una feina amb cara i ulls.