“La bilingüització de Catalunya durant els segles XIX i XX”

22/04/2021
Lloc:

Facultat de Filologia i Comunicació de la UB (en línia)

19 h

El proper dijous 22 d'abril, a les 19 h, el professor Francesc Bernat, de la Secció de Lingüística Catalana del nostre Departament, impartirà la conferència “La bilingüització de Catalunya durant els segles XIX i XX” dins del cicle de conferències “Els dijous de Filologia i Comunicació!” de la Universitat de Barcelona.

Coneixerem quina ha estat l'afectació de les polítiques lingüístiques de l'Estat sobre les classes populars catalanes en els darrers segles. Un viatge que farem a través de les històries de vida lingüístiques de diversos catalanoparlants d'edat avançada.

La professora Carme Junyent va aparèixer el passat 29 de març al programa de TV3 Tot es mou per analitzar la salut del català a les escoles en relació amb la llei Celaá. En aquesta entrevista es tracten diversos punts: com s'aconsegueix que el català sigui una llengua per a tothom, com es fa perquè una llengua sedueixi, si s'aplica la immersió lingüística i quin paper juguen les xarxes socials en l'ús de la llengua.

12/04/2021

Virtualment

El dilluns 12 d'abril a les 8 h, Josep Quer farà una conferència en línia sobre llengües de signes en el marc de l'assignatura de Lingüística Bàsica: Aplicacions.

Per assistir virtualment a la conferència, s'ha d'escriure a e.vila@ub.edu

Diversos deixebles, col·legues i amics han volgut homenatjar Lola Badia amb motiu del seu setantè aniversari. «Qui fruit ne sap collir». Homenatge a Lola Badia, a cura d’Anna Alberni, Lluís Cifuentes, Joan Santanach i Albert Soler, és l’obra amb què es reconeix la trajectòria acadèmica i professional de Lola Badia, catedràtica de Literatura Catalana al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General.

La professora del departament Mariona Taulé, juntament amb altres quatre professores universitàries d'àmbit estatal han promogut la iniciativa DiverTLes.

14/04/2021

Llibreria Alibri de Barcelona

El dimecres 14 d'abril a les 18.30h la professora Carme Junyent presentarà el nou llibre que ha coordinat: "El català: la llengua efervescent" a la llibreria Alibri de Barcelona (Carrer Balmes, 26). En l'acte també hi intervindrà el professor del departament Avel·lí Flors, així com l'Agustí Tola de Plataforma per la Llengua i l'escriptor Francesc Serés.

Hi haurà presentacions del llibre arreu de Catalunya: a l'abril a Sant Just Desvern (10), Girona (15), Gironella (16), Terrassa (20); i al maig a Igualada (6), Sitges (14), Vilanova i la Geltrú (20) i Arenys de Mar (28).

13/04/2021

Llibreria Ona de Barcelona

Els professors del departament Carme Junyent i Pere Comelles presentaran el seu llibre Els colors de la neu el dia 13 d'abril a la llibreria Ona de Barcelona (Carrer de Pau Claris, 94).

El 28 d'abril es presentarà al Foment de Girona i tots dos sortiran al programa Més324 amb Xavier Grasset el dia 6 d'abril. Podeu trobar els avisos de les presentacions al web del GELA.

En les eleccions de dijous passat, dia 11 de març, va ser elegida com a Coordinadora de la Secció de Lingüística Catalana, del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, la Dra. Núria Alturo Monné.

Des d'aquí, la nostra felicitació i els millors desitjos per al seu mandat.

(A la fotografia, la nova coordinadora juntament amb els membres de la mesa electoral, doctors Emili Boix, Àngels Massip i Neus Nogué)

Pràctiques Externes Curriculars és una assignatura optativa inclosa als plans d'estudis dels graus de Filologia Catalana i Lingüística General, que permet que els estudiants facin una estada de pràctiques com a part de la formació curricular. S'hi poden inscriure estudiants de grau que tinguin 120 crèdits superats.

La convocatòria de places per al curs 2021-2022 està oberta del 5 d'abril al 17 de maig de 2021.

06/04/2021 a 09/04/2021
Lloc:

El Miracle (Riner - El Solsonès)

Arriba la V edició del curs "La paraula que ens construeix", una nova proposta de pràctiques de lectura i d'escriptura meditatives que ofereixen els Estudis de Filologia Catalana de la UB. En aquesta ocasió, sobre el tema "Literatura i col·lapse: de la fragilitat a la transformació". Com en les anteriors edicions, el curs tindrà lloc en forma presencial al Santuari del Miracle, on s'ofereixen uns dies de convivència, literatura i reflexió en un entorn natural de gran interès i complint totes les mesures sanitàries que marca la normativa universitària.