Actualitat

Ja es pot consultar la proposta de programació per al curs 2020-2021 del Màster oficial interuniversitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. L’objectiu del màster és proporcionar una formació específica i avançada en llengua i literatura catalanes, tant pel que fa als aspectes teòrics com pel que fa als aspectes més aplicats.

Dilluns 13 de juliol es va celebrar a la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB l'acte de lliurament del 7è Premi FilCat.UB [2020] a treballs de recerca de batxillerat en llengua i literatura catalanes. Enhorabona a tots els guanyadors d'aquesta edició!

El curs acadèmic 2020-2021 se celebrarà la segona edició del curs d'extensió universitària "Els discursos sobre la promoció del català: perspectives i argumentaris", organitzat pel CUSC amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona.

Tutories, formació i lectura de tesis on line

13/07/2020

Seminari virtual

L’Escola de Doctorat ha organitzat el webinar “Covid-19 i efectes en el doctorat. Tutories, formació i lectura de tesis on Line”, que tindrà lloc el pròxim dilluns 13 de juliol.

Es tracta d’una petita jornada on, a partir d’experiències internacionals i de la pròpia UB, es reflexionarà sobre els procediments seguits respecte a les tutories on line, activitats formatives a distància i lectura de tesis virtuals.

S'ha obert la convocatòria de beques del Ministeri d'Educació i Formació Professional per col·laborar en departaments universitaris durant el curs 2020-2021. La beca s'adreça a estudiants d'últim curs del grau i primer curs de màster que es vulguin iniciar en tasques d'investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

Termini de presentació de sol·licituds: del 2 de juliol 30 de setembre del 2020.

Karim Akbih Verdaguer, exalumne de Lingüística, graduat el passat curs 2018-2019, ha guanyat la borsa d'estudi Eusko-Ikaskuntza - Institut d’Estudis Catalans pel projecte Comparació tipològica entre l’onomàstica basca i la catalana.

Des del 1997, l’IEC i l’Eusko-Ikaskuntza - Sociedad de Estudios Vascos convoquen dues borses d’estudi destinades a investigadors joves interessats en l’estudi d’algun aspecte de la cultura catalana o de la cultura basca.

Programa de doctorat Ciència Cognitiva i Llenguatge

09/07/2020

Defensa pública telemàtica

Paraphrasing, Textual Entailment, and Semantic Similarity Above the Word Level
Doctorand: Venelin Orlinov Kovatchev

Direcció de la tesi: Dra Maria Antonia Martí Antonin i Dra. Maria Salamó Llorente
Programa de doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge

Data: 9 de juliol de 2020, 16.00

Qualsevol persona interessada a participar a l’acte de defensa pública telemàtica ho ha de sol·licitar mitjançant un correu electrònic tramès a la Cap de la Secretaria de Filologia i Comunicació (lauravara@ub.edu).

D’entre els finalistes de la setena edició del Premi FilCat.UB a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, el jurat ha resolt, després d’una difícil deliberació i atenent al rigor, l’originalitat i la creativitat dels treballs, que els dos estudiants mereixedors del primer premi són, en la modalitat de llengua, Mireia Manuel Salvadó, pel treball “Construcció de rols de gènere a l’escola: llenguatge i jocs”, i, en la modalitat de literatura, Laia Pérez Monné

A càrrec de la Dra Limor Raviv (Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen)

18/06/2020
Lloc:

Degut a les actuals circumstàncies, la conferència tindrà lloc en línia.

Els detalls sobre com unir-se a la'cte es difondran quan s'apropi la data de la conferència, i estaran disponibles a la pàgina web del grup Cognitive Biology of Language (cbl.ub.edu) i al seu compte de Twitter (@cbl_bcn).

Ens complau anunciar la conferència de la Dra. Limor Raviv (Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen), patrocinada pel Programa de Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge de la Universitat de Barcelona. El títol de la xerrada és Language and society: How social pressures shape grammatical structure.

L'acte tindrà lloc (en línia) dijous 18 de juny, a les 16.00.

Abstract:

Ja tenim els finalistes de la setena edició del Premi Filcat.UB [2020] per a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, al qual s’hi han presentat 22 treballs, 17 en la modalitat de literatura i 5 en la modalitat de llengua. El jurat, integrat per 9 professors dels Estudis de Filologia de la Universitat de Barcelona, i reunit el passat divendres 22 de maig, ha acordat que els estudiants finalistes de l’edició d’enguany són els que figuren més avall. L’enhorabona més cordial a tots ells!