13/11/2020 a 18/12/2020
Lloc:

Modalitat: Virtual (sessions d’streaming amb el professor)

El Servei de Tecnologia Lingüística (STeL) ha programat el curs "Introducció a l'estadística amb R (R Studio)", adreçat especialment a professors i investigadors de la UB.

El curs pretén mostrar RStudio i, mitjançant el treball amb fitxers RMarkdown (rmd), la seva potencialitat per obtenir d’una manera molt accessible informes amb sortides variades (doc, pdf, html) tot combinant text, taules i figures produïdes utilitzant el paquet estadístic R.

Cal tenir present que no és un curs pròpiament d’anàlisi de dades (tot i que es presentarà algun cas com a fil conductor).

10/11/2020

Aula 0.1 de l’Aulari Josep Carner, Universitat de Barcelona

18 h

El màster oficial interuniversitari Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes (UAB-UB) us convida a l'acte d'inauguració del curs 2020-2021. El professor Manuel Jorba, de la Universitat Autònoma de Barcelona, oferirà la conferència "Llegint amb el llapis a la mà: coses que El Vuit-cents em suggereix".

Cartell de l'acte.

Els treballs de fi de grau d'Ángel Camacho, estudiant de Filologia Catalana, i de Daniel Mactley, estudiant de Lingüística, han estat seleccionats per a participar en la 7a edició dels "Nous talents en sociolingüística catalana".

El Laboratori de Fonètica estarà representat en el congrés ILCSF20 - Intonation, Language Contact and Social Factors, organitzat per la Universitat dl país Basc, que es durà a terme en línia els propers dies 23 i 24 d'octubre.

Les dues comunicacions que presenten són les següents:

El Manual de transcripció fonètica, d'Eulàlia Bonet (UAB), Maria-Rosa Lloret (UB) i Joan Mascaró (UAB), publicat l'any 1997 pel Servei de Publicacions de la UAB, ja es pot consultar en línia (amb arxius sonors).

16/10/2020

Facultat de Filologia i Comunicació

Universitat de Barcelona

Joan Solà és un dels més grans lingüistes que ha tingut la llengua catalana, al costat de Pompeu Fabra i Joan Coromines. L’any 2015, coincidint amb el cinquè aniversari de la seva mort, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, del qual va ser professor, va organitzar la I Jornada Joan Solà, els resultats de la qual es van publicar en el llibre Joan Solà, una memòria viva.

Enmig d'un semestre que es presenta ben virtual, organitzem un curs continuat d'activitats literàries presencials. Serà la cinquena edició del cicle "La paraula que ens construeix: pràctiques de lectura i escriptura meditatives", a cura del prof. Albert Soler, d'Alba Romanyà i d'Arnau Vives. Se centrarà en la lectura i el comentari d'El Senyor dels Anells de J. R. R. Tolkien i de l'Atlàntida de J. Verdaguer. Aquest és el programa:

I. Primer semestre: lectura d'El Senyor dels Anells, de J. R. R. Tolkien

Als Estudis de Filologia Catalana de la UB coordinem les proves d'avaluació continuada de totes les assignatures de segon i tercer curs de grau. En els següents enllaços trobareu els calendaris d'avaluació del primer quadrimestre per assignatures i per mesos (l’avaluació final del mes de gener no està inclosa en aquests documents i quedarà fixada en el calendari oficial de la Facultat):

30/09/2020 a 02/10/2020

Universitat de Barcelona

El congrés se celebrarà de manera virtual

Els dies 30 de setembre i 1 i 2 d’octubre de 2020 se celebrarà el IV Congrés de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat de Barcelona. Enguany, i de manera excepcional, serà de manera virtual, seguint amb les recomanacions sanitàries per evitar els desplaçaments i la propagació de la covid19.

El 36è Congrés de la Societat Espanyola de Processament del Llenguatge Natural (SEPLN 2020) se celebrarà els dies 23 i 24 de setembre. El 22 de setembre tindrà lloc el taller IberLEF 2020. A causa de la situació de pandèmia provocada pel coronavirus, el congrés SEPLN 2020 tindrà format virtual.

La inscripció a la conferència virtual SEPLN 2020 i als tallers IberLEF ja està oberta. Aquest any la inscripció és gratuïta.