Actualitat

Ja tenim els finalistes de la setena edició del Premi Filcat.UB [2020] per a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, al qual s’hi han presentat 22 treballs, 17 en la modalitat de literatura i 5 en la modalitat de llengua. El jurat, integrat per 9 professors dels Estudis de Filologia de la Universitat de Barcelona, i reunit el passat divendres 22 de maig, ha acordat que els estudiants finalistes de l’edició d’enguany són els que figuren més avall. L’enhorabona més cordial a tots ells!

Pràctiques externes per als estudiants de grau

23/04/2020 a 08/06/2020
Lloc:

Els estudiants dels graus de la Facultat de Filologia i Comunicació (excepte els del grau CIC) poden apuntar-se fins al 8 de juny a l'assignatura optativa "Pràctiques externes" de cara al curs 2020-2021.

Requisits:

• Ser alumne de l'ensenyament de grau al qual s'adscriu la plaça sol·licitada i, si és el cas, de l'itinerari requerit a la descripció de la plaça.
  • Haver superat un mínim de 120 crèdits de la titulació en el moment de realitzar la preinscripció.

Com ja sabeu, la UB organitza cada any la Festa de la Ciència. El GELA hi ha participat gairebé sempre amb activitats per donar a conèixer la diversitat lingüística. Enguany, que la festa ha de ser virtual, us hem preparat una activitat molt especial. Una Gimcana on aprendreu moltes coses de la diversitat lingüística i podreu emprar els vostres coneixements per anar millorant els resultats.

Enguany se celebra l'Any Josep Carner, impulsat pel Departament de Cultura a través de la Institució de les Lletres Catalanes per commemorar el cinquantenari de la mort de l’escriptor. L’Any Carner 2020 es mostra actiu a les xarxes, especialment en aquests mesos de pandèmia. El comissari de l’Any és el Dr. Jaume Coll i Llinàs, professor d’aquest Departament, que ens ho argumenta així:

Ateses les circumstàncies extraordinàries que ens envolten, hem decidit ajornar el termini de lliurament de treballs per al Premi FilCat.UB (2020) fins al dia 5 de maig. Tingueu en compte, també, que els noms dels finalistes es donaran a conèixer el dia 27 de maig, i que la resolució definitiva del Premi finalment serà dia 22 de juny.

24/03/2020
Lloc:

Aula Magna de la Universitat de Barcelona (matí)

Sala Pere Coromines de l’Institut d’Estudis Catalans (tarda)

Els Estudis de Filologia Catalana de la UB us conviden a la Jornada acadèmica "Entendre, explicar, fer. In memoriam Joaquim Molas (1930-2015)", que tindrà lloc el dia 24 de març del 2020 a la Universitat de Barcelona (sessions de matí) i a l'Institut d'Estudis Catalans (sessions de tarda).

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, la Xarxa Vives d’Universitats i el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona han convocat la segona edició del premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística. La convocatòria s'adreça a professors i estudiants de les universitats de la Xarxa Vives.

10/03/2020

Facultat de Filologia i Comunicació de la UB

Amb motiu dels actes commemoratius del Dia de la Dona, el dia 10 de març a les 10:30 es batejarà l’espai que connecta l’Edifici Històric i l’aulari Josep Carner de la Facultat de Filologia i Comunicació amb el nom de Pati Montserrat Roig. L'acte anirà seguit d'una conferència a càrrec de Betsabé Garcia, biògrafa de Montserrat Roig, i de l'espectacle “Dona-foc, la dona que es crema” de la Companyia Les Fugitives. Programa.

11/03/2020

Facultat de Filologia i Comunicació UB

Edifici Josep Carner, aula 102

El proper dimecres 11 de març, el professor Josep Quer (UPF/LSC Lab) farà una xerrada sobre llengua.de signes.

Lloc: aula 1.2 (Edifici Josep Carner)

Horari: 18:30-20:30