Actualitat

La tasca DETOXIS (DEtection of TOxicity in comments In Spanish - Detecció de toxicitat en comentaris en castellà) es durà a terme en el marc d'IberLEF 2021, el III Taller d'Avaluació de Llengües Ibèriques a la Conferència SEPLN 2021, que se celebrarà el setembre de 2021.

26/01/2021

El Dr. Joni Salminen ens oferirà un seminari el dimarts 26 de gener a les 11h. Aquest acte s'engloba dins la sèrie de xerrades organitzades per Paolo Rosso (Universitat Politècnica de València) sobre el projecte MISMIS sobre Misinformation i Miscommunication. Es podrà accedir a la conferència a través d'aquest enllaç.

La comissió organitzadora del Premi FilCat.UB ha convingut deixar-lo descansar aquest curs 2020-21, amb la finalitat de poder-ne renovar el format i d'ajustar-lo a les noves circumstàncies. La 8a convocatòria del Premi s'obrirà el curs 2021-2022 amb una proposta ben engrescadora.

Estigueu atents, doncs, al nostre web i a les nostres xarxes socials a partir de la propera tardor!

11/01/2021

Videoconferència. Enllaç: http://meet.google.com/zcy-zuri-qhw

El centre d’investigació PRHLT de la Universitat Politècnica de València, en el marc del projecte MISMIS (MISinformation and MIScommunication in Social Media, PGC2018-096212-B), en el qual participen la UPV, la UB i la UNED, i l'IP del qual és el professor amb PI Paolo Rosso, organitza una sèrie de xerrades sobre discursos d’odi i llenguatge tòxic en línia. En aquest projecte, per part de la UB, hi participa el grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació.

15/12/2020

La felicitació de Nadal del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General d'enguany reprodueix els primers versos de la secció "I més" del llibre I encara (1987), de la poeta, pintora i traductora Felícia Fuster (1921-2012). La creació de la nadala és obra de l'artista Mariam Kvirikashvili.

15/12/2020
Lloc:

Vestíbul del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), al carrer de Montalegre, 5, 08001 Barcelona

Per acabar aquest any tan difícil per a tots, el diari digital VilaWeb organitza un debat en directe a Barcelona amb la presència de Carme Junyent i més convidats. S'hi parlarà sobre el futur del català, arran de la sèrie d'articles que s'han publicat amb aquest mateix títol a VilaWeb. L'acte es farà dimarts, dia 15 de desembre, a les set del vespre al vestíbul del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i serà conduït pel director de VilaWeb, Vicent Partal. S'hi limitarà la capacitat de l'espai i s'hi guardaran totes les mesures de seguretat contra la covid.

Acaba de publicar-se un nou recurs digital en accés obert: MedCat - Corpus Medicorum Catalanorum. MedCat és una base de dades que sistematitza i classifica una enorme quantitat de documents arxivístics sobre l’exercici de la medicina i de totes les altres professions sanitàries (relatives tant als humans com als animals) i sobre les manifestacions culturals de la salut a l’àmbit de l’antiga Corona d’Aragó (Aragó, Catalunya, València i les Illes Balears).

09/12/2020
Lloc:

Virtual. Podeu connectar-vos utilitzant aquest enllaç.

(Dimecres 9 de desembre, a les 11:30)

11/12/2020
Lloc:

12 h. Conferència telemàtica de lliure accés, prèvia inscripció.

En un articleFrancesc Parcerisas, traductor d'El Senyor dels Anells, fa la següent presentació de Tolkien com a professor universitari i com a escriptor: "No sé si ens hauria de sorprendre gaire que, atesa la devaluació moderna de la missió de les universitats, tot un professor d’Oxford es dediqués, fa ja més de setanta anys, a pal·liar l’avorriment de la correcció d’exàmens amb el pertinaç ataconament del tabac a la pipa –encara es podia fumar una bona pipa als despatxos universitaris!–

Els Dijous de Filologia i Comunicació

03/12/2020

A través de BBCollaborate: enllaç

ATENCIÓ!
Suspesa la sessió d'avui dels dijous de Filologia i Comunicació: "La escritura y el desarrollo del lenguaje"
Per motius sobrevinguts, se suspèn la sessió d'aquesta tarda.
Disculpeu les molèsties.