Notícies

S'ha fet pública la convocatòria del programa de contractació d'investigadors predoctorals de la Universitat de Barcelona (PREDOCS-UB) 2020. El programa ofereix una beca per a un estudiant de doctorat al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB. Es poden presentar a la convocatòria els estudiants matriculats en un doctorat de la UB amb l'aval d'un professor.

El termini de presentació de sol·licituds serà de l'11 al 29 de gener de 2021.

Està obert el període de presentació de sol·licituds d'ajuts per a la formació de professorat universitari (FPU 2020) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Les sol·licituds s'han de presentar a través de la Seu Electrònica del Ministeri, del 16 de novembre a l'11 de desembre de 2020, a les 14:00.

Let's C(h)AT! és un projecte pilot de tàndems lingüístics entre alumnes dels estudis de català de la University of Oxford i de la University of Cambridge i alumnes dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona.

El Manual de transcripció fonètica, d'Eulàlia Bonet (UAB), Maria-Rosa Lloret (UB) i Joan Mascaró (UAB), publicat l'any 1997 pel Servei de Publicacions de la UAB, ja es pot consultar en línia (amb arxius sonors).

Als Estudis de Filologia Catalana de la UB coordinem les proves d'avaluació continuada de totes les assignatures de segon i tercer curs de grau. En els següents enllaços trobareu els calendaris d'avaluació del primer quadrimestre per assignatures i per mesos (l’avaluació final del mes de gener no està inclosa en aquests documents i quedarà fixada en el calendari oficial de la Facultat):

Ja es pot consultar la proposta de programació per al curs 2020-2021 del Màster oficial interuniversitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. L’objectiu del màster és proporcionar una formació específica i avançada en llengua i literatura catalanes, tant pel que fa als aspectes teòrics com pel que fa als aspectes més aplicats.

Dilluns 13 de juliol es va celebrar a la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB l'acte de lliurament del 7è Premi FilCat.UB [2020] a treballs de recerca de batxillerat en llengua i literatura catalanes. Enhorabona a tots els guanyadors d'aquesta edició!

El curs acadèmic 2020-2021 se celebrarà la segona edició del curs d'extensió universitària "Els discursos sobre la promoció del català: perspectives i argumentaris", organitzat pel CUSC amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona.

D’entre els finalistes de la setena edició del Premi FilCat.UB a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, el jurat ha resolt, després d’una difícil deliberació i atenent al rigor, l’originalitat i la creativitat dels treballs, que els dos estudiants mereixedors del primer premi són, en la modalitat de llengua, Mireia Manuel Salvadó, pel treball “Construcció de rols de gènere a l’escola: llenguatge i jocs”, i, en la modalitat de literatura, Laia Pérez Monné

Enguany se celebra l'Any Josep Carner, impulsat pel Departament de Cultura a través de la Institució de les Lletres Catalanes per commemorar el cinquantenari de la mort de l’escriptor. L’Any Carner 2020 es mostra actiu a les xarxes, especialment en aquests mesos de pandèmia. El comissari de l’Any és el Dr. Jaume Coll i Llinàs, professor d’aquest Departament, que ens ho argumenta així: