Notícies

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona vol fer públic el seu malestar per la sentència emesa dilluns contra els polítics i els dirigents d’organitzacions socials independentistes. Aquesta decisió judicial no sols és terriblement injusta amb les persones condemnades i els seus entorns, als quals volem fer arribar la nostra solidaritat i afecte en aquestes hores fosques.

El Seminari de Literatura i Cultura de l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna (SLIMM), coordinat per Lola Badia i Josep Solervicens, ha fet públic el programa de conferències per al primer quadrimestre del curs 2019-2020.

Les sessions tindran lloc els dimarts a les 19 h a la Sala de Professors de l'Edifici Josep Carner (5è pis) de la Facultat de Filologia de la UB. Totes són d'accés lliure.

Dilluns 13 de maig es van lliurar els premis FilCat.UB 2019 als millors treballs de recerca de batxillerat en llengua i literatura catalanes. Aquí teniu la llista dels guanyadors d'aquesta edició. Enhorabona a tots!

Modalitat de literatura

PRIMER PREMI LITERATURA

Estudiant: Guillem Sánchez Garcia
Treball: La mort i la primavera: de les paraules a la música
Tutor: Pep Amargant Basco
Centre: Escola Súnion (de Barcelona)

Ja tenim els finalistes de la sisena edició del Premi Filcat.UB [2019], al qual s’hi han presentat 16 treballs, 9 de literatura i 7 de llengua. El jurat, format per 13 professors dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona i reunit el passat divendres dia 3 de maig, ha acordat que els finalistes de l’edició d’enguany són els que figuren més avall. L’enhorabona a tots ells!

La Societat Catalana de Sociolingüística (Institut d'Estudis Catalans) organitza una nova edició del NIU, una jornada de tallers pràctics per donar suport a l’alumnat que estigui preparant el seu Treball de Final de Grau (TFG) o de Final de Màster (TFM) en l’àmbit de la sociolingüística, la política lingüística, la pragmàtica o l’anàlisi del discurs, en català, castellà o anglès.

El Seminari de Literatura i Cultura de l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna (SLIMM), coordinat pels professors Lola Badia i Josep Solervicens, ha fet públic el programa de conferències del segon quadrimestre del curs 2018-2019.

Les sessions tindran lloc els dies 5 de febrer, 5 de març, 9 d'abril, 7 de maig i 4 de juny del 2019, a les 19 h a la Sala de Professors de l'Edifici Josep Carner (5è pis) de la Facultat de Filologia de la UB.

Totes són d'accés lliure.

Us hi esperem!

Els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona convoquen el 6è premi FilCat.UB (2019) amb l’objectiu de promoure els treballs de recerca de batxillerat sobre qualsevol aspecte de la llengua i la literatura catalanes, despertar vocacions per a l’estudi de la filologia catalana i incentivar la tasca educativa dels centres de batxillerat.

Es busquen estudiants de filologia que vulguin formar part del projecte universitari Cercle d'Art. Revista multidisciplinària d'estudiants, un laboratori on posar en pràctica els coneixements i completar la formació a les aules.

La Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona, amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, convoca la 24a edició del Premi Carme Serrallonga.

Josefina Carrera-Sabaté, Clàudia Pons-Moll, Jesús Bach Marquès (coord.) (2017). El llibre aplega reflexions i experiències sobre l’ensenyament de la llengua oral i la pronunciació del català en tots els nivells educatius i en el món professional.