Anna Alberni, reconeguda amb la Medalla Narcís Monturiol

Anna Alberni, investigadora ICREA al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, ha estat reconeguda amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic (2024). Aquests guardons, instituïts per la Generalitat l’any 1982, distingeixen les persones i entitats per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya, i honoren el popular inventor i polític català del segle XIX, Narcís Monturiol Estarriol (1819-1885).

Anna Alberni és doctora en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona i investigadora ICREA en aquesta universitat des del curs 2009-2010. La seva recerca se centra en l'edició i l'estudi de la poesia catalana medieval dels segles XIV-XV, amb una atenció especial als aspectes formals i lingüístics de la transmissió, la recepció de la lírica romànica a l'edat mitjana i les humanitats digitals com a eina per interpretar els textos en la seva complexitat històrica. Actualment dirigeix el projecte de recerca europeu MiMus.