24/05/2022

Universitat de Barcelona, Edifici Històric, Aula Magna

A les 18:30 h

Torna el cicle anual de diàlegs sobre la llengua que organitza el Vicerectorat de Relacions Institucionals, Comunicació i Política Lingüística de la Universitat de Barcelona. El proper diàleg, titulat “Contra la correcció, empoderament”, serà entre Neus Nogué, professora dels Estudis de Filologia Catalana, i el filòleg Pau Vidal.

La sessió tindrà lloc el dia 24 de maig, a les 18:30, a l'Aula Magna de l'Edifici Històric.

Cicle de conferències: De l'autor al lector: models i exemples d'edició crítica de textos catalans

20/05/2022
Lloc:

Universitat de Barcelona (en línia)

A les 11 h

La darrera sessió del cicle de conferències De l'autor al lector. Models i exemples d'edició crítica de textos catalans serà a càrrec de Joan Santanach i Suñol, professor dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona. La conferència se centrarà en l'estudi textual del poema Canigó de Jacint Verdaguer, especialment en els materials de l'autor que mostren la gènesi del text.

19/05/2022

Universitat de Barcelona, Edifici Històric, Aula Capella

A les 10 h

Núria Bendicho, autora de Terres mortes, farà una conferència per parlar de la seva novel·la. L'acte se celebrarà a l'Aula Capella dijous, 19 de maig, a les 10 del matí.

Es tracta d'una activitat organitzada per la professora Maria Moreno i Domènech dels Estudis de Filologia Catalana.

Us hi esperem!

23/05/2022
Lloc:

Laboratori de fonètica (5è pis de l'edifici Josep Carner)

El laboratori de fonètica de la Facultat passarà a anomenar-se Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán, segons acord pres a la Junta de Facultat del 2 d'octubre de 2020. El proper dia 23 de maig, a les 12:00 es descobrirà la placa amb el nou nom a la porta del Laboratori (al cinquè pis de l'edifici Josep Carner).

02/06/2022

Aula Magna de la Facultat de FIlosofia de la Universitat de Barcelona

El Workshop anual del Màster de Ciència Cognitiva i Llenguatge (CCiL) se celebrarà el 2 de juny a les 10h a l'Aula Magna de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. El programa inclou una conferència, informació sobre oportunitats de recerca i programes de doctorat, així com estudiants egressats del CCiL que explicaran la seva trajectòria un cop acabat el màster.

23/05/2022

Aula Ramón y Cajal, Edifici Històric, Claustre de Ciències

A les 18:30 h

Dilluns 23 de maig, a les 18:30 h, es farà l'acte de clausura del curs 2021-2022 del màster oficial interuniversitari d'Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, coordinat pel Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona i  pel Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona. Carme Gregori, professora de la Universitat de València, impartirà la conferència "Joan Fuster, un personatge tremendament interferit per les lectures".

31/05/2022

Universitat de Barcelona, Facultat de Filologia i Comunicació

Edifici Josep Carner, 5a planta, Sala de professors

El Grup d'Estudis de Pragmàtica i Anàlisi del Discurs (GrEPAD) del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB organitza la jornada "Investigacions sobre l'ambigüitat", que tindrà lloc el dia 31 de maig a la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB. La jornada comptarà amb la participació d'investigadors de diverses universitats.

Programa.

05/05/2022

En línia

Els Estudis Bascos del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB organitzen una conversa literària (online) amb l'escriptora Karmele Jaio, amb qui reflexionarem a partir de la seva obra.

03/05/2022

Aula 2.1 de l'Edifici Josep Carner

El dia 3 de maig a les 19.00 h, en Miquel Cabal oferirà una conferència sobre el coneixement lingüístic en traducció i edició de textos dins de l'assignatura de Lingüística Bàsica: Aplicacions. Aquest acte tindrà lloc a l'aula 2.1 de l'Edifici Josep Carner.

06/05/2022
Lloc:

Universitat de Barcelona (en línia)

A les 11 h

La segona sessió del cicle de conferències De l'autor al lector. Models i exemples d'edició crítica de textos catalans, organitzat pels Estudis de Filologia Catalana de la UB, serà a càrrec d'Albert Soler, professor dels Estudis de Filologia Catalana de la UB i director del Centre de Documentació Ramon Llull.