Actualitat

VI edició de "La paraula que ens construeix: pràctiques de lectura i escriptura meditatives"

08/07/2021 a 11/07/2021
Lloc:

El Miracle (Riner, Solsona)

Des dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona s'organitza la sisena edició del curs "La paraula que ens construeix: pràctiques de lectura i escriptura meditatives", que farem del 8 a l'11 de juliol a la Casa d'Espiritualitat del Santuari del Miracle (Solsonès). En aquests cursos es treballa la literatura des d'una perspectiva vivencial: es busca entrar en el joc creatiu i intel·lectual que proposen les obres objecte d'atenció amb diferents activitats de lectura, escriptura i meditació. La proposta gira al voltant d'El Senyor dels Anells de J. R. R. Tolkien. El curs és a càrrec dels professors Albert Soler, Alba Romanyà i Arnau Vives. Aquest curs està adreçat amb preferència als estudiants de grau de Filologia Catalana i dels altres graus de la Facultat de Filologia. Places limitades. Programa del curs. Més informació i inscripcions.

La Fundació BBVA ha concedit una Beca Leonardo a Investigadores y Creadores Culturales a Clàudia Pons-Moll, professora del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, pel projecte “L'adaptació fonològica i flexiva de manlleus en català i en espanyol.

21/06/2021 a 23/06/2021

Virtual, del 21 al 23 de juny de 2021

La Universitat de Barcelona (amb la investigadora Mireia Farrús com a membre del comitè organitzador) i la Universitat Pompeu Fabra organitzen l'edició d'enguany de les conferències Phonetics and Phonology in Europe, que tindran lloc de manera virtual del 21 al 23 de juny

S'ha obert el termini per sol·licitar les beques de col·laboració en departaments per al curs 2021-2022. Es tracta d’un ajut destinat a facilitar als estudiants de l’últim curs de Grau d’ensenyaments oficials i als estudiants de primer any de màster oficial l’inici de les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

17/06/2021
Lloc:

Virtual, 17 de juny de 2021, de 10h a 11h.

Guadalupe Ruiz Fajardo, doctora en Filologia Hispànica per la Universitat de Granada i actualment membre del departament de Latin American and Iberian Cultures a la Universitat de Columbia oferirà, el vinent 17 de juny a les 10:00, una conferència en què exposarà com es pot utilitzar un corpus de converses reals entre parlants competents d'espanyol en l'ensenyament de l'Espanyol com a Llengua Estrangera.

07/06/2021
Lloc:

Virtual. Dilluns 7 de juny, de 09:30 a 14:00.

El proper dilluns 7 de juny al matí tindrà lloc de manera virtual una nova sessió del CCiL 2021 Annual Workshop, adreçat als estudiants del màster de Ciència Cognitiva i Llenguatge (CCiL).

Aviat podreu trobar a la pàgina web del CCiL els abstracts de les diferents xerrades que s'hi oferiran .

Podreu accedir al workshop mitjançant aquest enllaç.

L’Institut Ramon Llull, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Xarxa Vives d’Universitats organitzen el XIIè Curs d’introducció a la didàctica de la llengua com a idioma estranger, que se celebrarà a Vinaròs i Morella entre el 12 i el 14 de novembre de 2021.

El curs està pensat per a graduats de Filologia Catalana i altres titulacions afins, però poden participar-hi també els estudiants d'últim curs.

El període de sol·licitud d’inscripció és de l’1 de juny al 12 de setembre.

Mireia Gómez Martínez, estudiant del grau de Filologia Catalana de la UB, i Eloi Bellés, investigador predoctoral del nostre departament, han guanyat el XXVIII Premi Carme Serrallonga a la qualitat comunicativa, atorgat per la Comissió de Dinamització Lingüística i Cultural de la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB.

28/05/2021
Lloc:

Paranimf de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (i en directe per UBTV)

A les 11 h

"Esbós d'escrits que ja mai no escriuré" serà la darrera lliçó del Dr. Josep Murgades, catedràtic de la secció de literatura dels Estudis de Filologia Catalana de la UB.

Si t'interessa ensenyar llengua, literatura i cultura catalanes a l'estranger, recorda que divendres 21 de maig a les 17:00 s'acaba el termini per entrar en el procés de selecció de professorat d’estudis catalans a universitats de l'exterior per al curs acadèmic 2021-2022 que organitza l’Institut Ramon Llull.

En aquesta convocatòria es busquen nous docents a universitats d’Alemanya, Croàcia, Estat espanyol, Estats Units d'Amèrica, França, Irlanda, Israel, Itàlia, Polònia, Regne Unit i Suïssa.