Web Llibres al jardí

Del 22 al 28 d'abril us convidem a visitar l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, que és l'edifici que allotja els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona. Porteu un llibre que us agradi, i aprofiteu la visita per passar una estona llegint al Jardí Ferran Soldevila. Nosaltres us hi acompanyarem des del web «Llibres al jardí.

Espriu III Simposi Internacional Salvador Espriu

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, convoquen el III Simposi Internacional Salvador Espriu.

museu
15 abril 2024, 13:00

Facultat de Filologia i Comunicació

Edifici Josep Carner, 5è pis

Dilluns 15 d’abril a les 13 h tindrà lloc la inauguració del Museu de Fonètica Col·lecció Instruments Científics del Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán

Cartell Congrés MiMus
Congrés del projecte MiMus
17 abril 2024, 09:30

Universitat de Barcelona, Edifici Històric i Facultat de Filologia i Comunicació

Els dies 17, 18 i 19 d'abril de 2024 la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona acollirà el congrés Music and Poetry in the Crown of Aragon (13th-15th Centuries). New Approaches to Documents, History and Texts [Música i poesia a la Corona d'Aragó (segles XIII-XV).

carme
Antologia de textos sobre lingüística, a cura de Pere Comelles
09 abril 2024, 18:00

Facultat de Filologia i Comunicació UB

Sala de Professors

(Edifici Josep carner, 5è pis)

Dimarts 9 d’abril es farà la presentació del recull de textos sobre lingüística de la M. Carme Junyent, publicat recentment per Onada Edicions i editat per Pere Comellas.

En l'acte, en el qual hi intervindran Emili Boix Fuster, Joana Rosselló Ximenes i Pere Comellas Casanova, s'enraonarà sobre les idees (a vegades provocadores, sempre estimulants) de la M. Carme Junyent.

L'acte tindrà lloc a les 18:00 a la Sala de Professors de la Facultat de Filologia i Comunicació (Edifici Josep Carner, 5è pis).

Lola Badia Gemma Pellissa premis Crítica Serra d'Or 2024

Les professores de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona Lola Badia i Gemma Pellissa han estat guardonades a l'edició d'enguany dels premis Crítica Serra d'Or, convocats per la revista Serra d'Or, que publica Publicacions de l'Abadia de Montserrat.

latex
Organitzat pel Servei de Tecnologia Lingüística
03 maig 2024, 10:00

Facultat de Filologia i Comunicació

Edifici Josep Carner, aula 4.4

El Servei de Tecnologia Lingüística (STeL) organitza un curs d'introducció a LaTeX, que es durà a terme els dies 3,10 i 17 de maig de 2024.

Campanya Tria Filologia Catalana 2024

La inserció laboral dels graduats de Filologia Catalana és pràcticament del 100%. Hi ha feina, i falten professionals. Per aquest motiu la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Xarxa Vives d'Universitats, ha engegat una campanya que pretén contribuir a fer conèixer aquests estudis de grau. Des dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona ens sumem a aquesta iniciativa.

VII CIAJILLC 2024
20 març 2024, 09:00

Facultat de Filologia i Comunicació, Universitat de Barcelona

Facultat de Filosofia i Lletres, Universitat Autònoma de Barcelona

La Universitat de Barcelona acollirà entre els dies 20 i 22 de març, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona, el VII Congrés Internacional de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes. Els temes sobre els quals tracta el congrés són els estudis literaris i culturals; la història de la literatura i les traduccions; els estudis teatrals; la didàctica de la llengua, la literatura i la cultura; els estudis de lingüística, i la llengua en el temps i en l’espai.

tuson

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona, la Xarxa Vives d’Universitats i Òmnium Cultural convoquen el premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística.