Web Llibres al jardí

Del 22 al 28 d'abril us convidem a visitar l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, que és l'edifici que allotja els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona. Porteu un llibre que us agradi, i aprofiteu la visita per passar una estona llegint al Jardí Ferran Soldevila. Nosaltres us hi acompanyarem des del web «Llibres al jardí.

Espriu III Simposi Internacional Salvador Espriu

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, convoquen el III Simposi Internacional Salvador Espriu.

Lola Badia Gemma Pellissa premis Crítica Serra d'Or 2024

Les professores de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona Lola Badia i Gemma Pellissa han estat guardonades a l'edició d'enguany dels premis Crítica Serra d'Or, convocats per la revista Serra d'Or, que publica Publicacions de l'Abadia de Montserrat.

Campanya Tria Filologia Catalana 2024

La inserció laboral dels graduats de Filologia Catalana és pràcticament del 100%. Hi ha feina, i falten professionals. Per aquest motiu la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Xarxa Vives d'Universitats, ha engegat una campanya que pretén contribuir a fer conèixer aquests estudis de grau. Des dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona ens sumem a aquesta iniciativa.

tuson

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona, la Xarxa Vives d’Universitats i Òmnium Cultural convoquen el premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística.

S'ha publicat la convocatòria del programa de contractació d'investigadors predoctorals de la Universitat de Barcelona (PREDOCS-UB 2023).

nadala

La nostra nadala d'enguany recull uns versos del poema "La rosa de Nadal", de Vicent Andrés Estellés, de qui el 2024 celebrem el 100è aniversari del naixement.

La creació de la nadala és obra de l'artista Mariam Kvirikashvili.

ciemen

El CIEMEN i el GLiDi organitzen la segona edició de l’Escola dedicada a la diversitat lingüística a Catalunya, on s'analitzarà la situació del català, occità, llengua de signes catalana i caló en els àmbits social i educatiu, amb una mirada a llengües implantades més recentment, com l’amazic, el romaní o el fula. Podeu veure’n el programa complet en aquest enllaç.

nous talents

Dimecres 25 d’octubre i dilluns 6 de novembre de 2023, a les 17:00, tindran lloc els actes de la desena edició dels «Nous talents en sociolingüística catalana», una iniciativa de la Societat Catalana de Sociolingüística (SOCS) que reconeix els treballs de fi de grau i de fi de màster d’excel·lència en les diferents línies de recerca en sociolingüística.

Enguany han estat premiats dos estudiants del Departament: