Llibre Immersió Lingüística Montserrat Sendra

El llibre Immersió lingüística. Una immersió ràpida, d'Elvira Riera i Montserrat Sendra, publicat el 2022, ha rebut aquesta setmana el Premi Modest Reixach de la Societat Catalana de Sociolingüística, en el marc de l'acte de lliurament dels Premis Sant Jordi de l'Institut d'Estudis Catalans.

Montserrat Sendra ha estat professora dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona fins el 2023.

Podeu llegir un resum del llibre al nostre web:

Anna Alberni, investigadora ICREA al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, ha estat reconeguda amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic (2024).

Web Llibres al jardí

Del 22 al 28 d'abril us convidem a visitar l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, que és l'edifici que allotja els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona. Porteu un llibre que us agradi, i aprofiteu la visita per passar una estona llegint al Jardí Ferran Soldevila. Nosaltres us hi acompanyarem des del web «Llibres al jardí.

Espriu III Simposi Internacional Salvador Espriu

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, convoquen el III Simposi Internacional Salvador Espriu.

Lola Badia Gemma Pellissa premis Crítica Serra d'Or 2024

Les professores de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona Lola Badia i Gemma Pellissa han estat guardonades a l'edició d'enguany dels premis Crítica Serra d'Or, convocats per la revista Serra d'Or, que publica Publicacions de l'Abadia de Montserrat.

Campanya Tria Filologia Catalana 2024

La inserció laboral dels graduats de Filologia Catalana és pràcticament del 100%. Hi ha feina, i falten professionals. Per aquest motiu la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Xarxa Vives d'Universitats, ha engegat una campanya que pretén contribuir a fer conèixer aquests estudis de grau. Des dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona ens sumem a aquesta iniciativa.

tuson

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona, la Xarxa Vives d’Universitats i Òmnium Cultural convoquen el premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística.

S'ha publicat la convocatòria del programa de contractació d'investigadors predoctorals de la Universitat de Barcelona (PREDOCS-UB 2023).

nadala

La nostra nadala d'enguany recull uns versos del poema "La rosa de Nadal", de Vicent Andrés Estellés, de qui el 2024 celebrem el 100è aniversari del naixement.

La creació de la nadala és obra de l'artista Mariam Kvirikashvili.