Lliurament del Premi FilCat.UB 2024

Premiats FilCat UB 2024

Divendres 31 de maig es va celebrar a la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB l'acte de lliurament del 9è Premi FilCat.UB 2024 a treballs de recerca de batxillerat en llengua i literatura catalanes.

L'acte va comptar amb les intervencions de Mariona Taulé, directora del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, i dels professors d'aquest mateix departament Joan Santanach, que, a més, és delegat del rector per a Política Lingüística i Publicacions de la Universitat de Barcelona, Francesc Bernat i Anna Pineda, la qual va llegir el veredicte d'aquesta edició del premi en nom del jurat. Al costat d'aquests ponents, l'acte també va comptar amb la presència de Cesc Esteve, professor del mateix departament i organitzador del premi juntament amb tots ells. En la seva intervenció, Joan Santanach va parlar de la importància de la recerca a partir de l'exemple dels estudis centrats en l'obra de Víctor Balaguer, que Santanach va glossar aprofitant que enguany se celebren els dos-cents anys del naixement d'aquest escriptor de la Renaixença.

Els finalistes d'aquesta edició del Premi FilCat.UB van poder presentar els seus treballs davant de tots els assistents a l'acte. El jurat en va destacar diferents aspectes que donen compte de la qualitat assolida. A més dels premis al millor treball en cada modalitat (llengua i literatura), es van atorgar dues mencions en la modalitat de literatura i dues més en la de llengua.

L'enhorabona a tots sis autors, als tutors i als respectius centres educatius!

Premi al millor treball en la categoria de llengua catalana

Aniol Riu i Fèlix Bruguera

Títol: Topònims de masos de les parròquies del municipi de Beuda

Autor: Aniol Riu Simón