Lliçó inaugural del grau de Filologia Catalana a càrrec de Josep Vallverdú

Data de finalització
20 setembre 2023, 13:30

Paranimf de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

Els Estudis de Filologia Catalana us invitem a la lliçó inaugural del grau de Filologia Catalana, que tindrà lloc el dia 20 de setembre, a les 12 h, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, en un acte presidit pel rector, Joan Guàrdia.

Aquest any tenim un convidat excepcional: Josep Vallverdú (Lleida, 1923), exalumne centenari de la Universitat de Barcelona, que dictarà la lliçó Cent anys de fosca i llum. Josep Vallverdú és un escriptor prolífic, amb més de 300 títols originals publicats. És conegut sobretot pels seus llibres de literatura infantil i juvenil (és el creador del personatge Rovelló, les aventures del qual han llegit molts dels nostres alumnes); també ha publicat assaig, llibres de viatge, teatre, poesia i traduccions d'autors com Raymond Chandler, Dashiell Hammett, Jean Piaget, Martin Luther King, Gianni Rodari o Walter Scott, entre d'altres.

Aquest és el text de la lliçó inaugural: lliçó inaugural.