La Universitat de Barcelona investirà Pere Gimferrer doctor honoris causa

Gimferrer

El poeta, traductor i crític literari català Pere Gimferrer i Torrens serà investit doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona, a proposta de la Facultat de Filologia i Comunicació. La proposta ha estat presentada pel Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, per iniciativa del professor Jordi Marrugat Domènech, i ha comptat amb el suport del Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació.

Pere Gimferrer (Barcelona, 1945) va estudiar Dret i Filosofia i Lletres a la UB i va desenvolupar la seva carrera humanística en la creació literària, l'estudi independent i el món editorial. Va ser reconegut immediatament en tots tres àmbits, i es pot considerar un dels homes de lletres més influents dels darrers seixanta anys en la cultura catalana i en l'espanyola.

La Universitat de Barcelona ha aprovat distingir amb aquest reconeixement el poeta i assagista en el Consell de Govern celebrat el 12 de juliol del 2023. El doctorat honoris causa és la màxima distinció que la Universitat concedeix a una persona en reconeixement dels seus mèrits i la seva trajectòria en l'àmbit acadèmic, científic o cultural, dels seus valors i de la seva especial vinculació amb la UB. Serà el primer cop que una universitat atorga aquest honor a Gimferrer.