Resolució definitiva del Premi FilCat.UB [2020]

D’entre els finalistes de la setena edició del Premi FilCat.UB a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, el jurat ha resolt, després d’una difícil deliberació i atenent al rigor, l’originalitat i la creativitat dels treballs, que els dos estudiants mereixedors del primer premi són, en la modalitat de llengua, Mireia Manuel Salvadó, pel treball “Construcció de rols de gènere a l’escola: llenguatge i jocs”, i, en la modalitat de literatura, Laia Pérez Monné, pel treball “La nit, tres dones i moltes llunes. Anàlisi de l’obra poètica de Maria Mercè Marçal”. D’altra banda, que el segon premi en la modalitat de llengua és per a Iker Sánchez Obregón, pel treball “La fi de l’anarquia ortogràfica en la llengua catalana. Acceptació social i consolidació de les Normes ortogràfiques de 1913 al Vendrell”, i, en la modalitat de literatura, per a Gisela Santero Piqué, pel treball “HOME SALVAT EN POBLE. La funció cívica del poeta en la poesia de Salvador Espriu”. I, finalment, que el tercer premi és per a les estudiants Marta Cahner Riba, pel treball “Estudi de l’estil de Mirall trencat”, i Imma Lodeiro Mitjà, pel treball “En quina situació es troba la literatura infantil”, en la modalitat de llengua i literatura, respectivament.

El jurat i els Estudis de Filologia Catalana els feliciten enèrgicament!

Tal com estableixen les bases de la convocatòria, s’obsequiarà a tots els guardonats amb un val d’Abacus, un lot de llibres del Grup Promotor Santillana i un diploma acreditatiu, i als centres educatius corresponents, amb un lot d’objectes de marxandatge de la Universitat de Barcelona, un lot de llibres i un diploma acreditatiu. Els dos primers premis, el de llengua i el de literatura, es publicaran properament al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona i en aquest web.

RELACIÓ DE GUARDONATS

MODALITAT DE LLENGUA

Primer premi

Estudiant: Mireia Manuel Salvadó
Títol del treball: Construcció de rols de gènere a l’escola: llenguatge i jocs
Tutora: Magda Alberich Forns
Centre: Institut Lluís Domènech i Montaner (Reus)

Segon premi

Estudiant: Iker Sánchez Obregón
Títol del treball: La fi de l’anarquia ortogràfica en la llengua catalana. Acceptació social i consolidació de les Normes ortogràfiques de 1913 al Vendrell
Tutora: Montserrat Romero Rodríguez
Centre: Institut Baix Penedès (el Vendrell)

Tercer premi

Estudiant: Marta Cahner Riba
Títol del treball: Estudi de l’estil de Mirall trencat
Tutora: Mercè Badal Argerich
Centre: Institut Joan Mercader (Igualada)

MODALITAT DE LITERATURA

Primer premi

Estudiant: Laia Pérez Monné
Títol del treball: La nit, tres dones i moltes llunes. Anàlisi de l’obra poètica de Maria Mercè Marçal
Tutora: Magda Alberich Forns
Centre: Institut Lluís Domènech i Montaner (Reus)

Segon premi

Estudiant: Gisela Santero Piqué
Títol del treball: HOME SALVAT EN POBLE. La funció cívica del poeta en la poesia de Salvador Espriu
Tutora: Ona Ramos López
Centre: Escola Mestral (Sant Feliu de Llobregat)

Tercer premi

Estudiant: Imma Lodeiro Mitjà
Títol del treball: En quina situació es troba la literatura infantil?
Tutor: Joan Miquel Contreras Heras
Centre: Institut Vilafant (Girona)