Montserrat Roig en el record. Visions i antologia poètica

Joan Santanach Suñol (ed.)
Membres autors
Any
Pàgines
Col·lecció
Filologia UB
Edicions de la Universitat de Barcelona
978-84-9168-696-5

El 2021 commemorem que Montserrat Roig hauria fet setanta-cinc anys i en fa trenta que va morir. El volum que teniu a les mans ofereix un tast de la seva obra, compromesa, diversa, composta de novel·les i llibres de relats, entrevistes, articles, biografies i altres escrits que s’escapen de la simple classificació genèrica, com l’extraordinari Els catalans als camps nazis, en què va donar veu a aquells que durant més de trenta anys no n’havien tingut. Montserrat Roig en el record també recull tres ponències de l’acte que es va celebrar a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona el Dia Internacional de les Dones, en què Anna M. Villalonga, Anna Ballbona i Queralt Solé, bones coneixedores de l’obra de Roig, van aproximar-s’hi des de perspectives diverses —literària, periodística, historiogràfica—, alhora que complementàries. Amb aquest volum reivindiquem una escriptora que, desapareguda massa jove i en plena capacitat creativa, va infondre’ns l’esperança de «viure sense fronteres».

Disponible en eBook: http://www.publicacions.ub.edu/ficha.aspx?cod=13824